سرگرمی و طنز ورزشی کارتون و انیمیشن علم و فن آوری خودرو و وسایل نقلیه آموزش موسیقی و هنر اخبار و سیاست حیوانات و طبیعت بازی حوادث مذهبی
محصولات منبت کاری روی چوب
منبت‌کاری چوب یکی از شاخه‌های منبت‌کاری است و بیشتر به صورت کنده کاری روی چوب اجرا می‌شود
طراحی و اجرای منبت به روش سنتی ، صنعتی و تلفیق این دو روش انجام میشود.

در روش سنتی طرح به صورت دستی توسط استاد طراحی میشود و در روش صنعتی همه مراحل طراحی و اجرا با نرم افزار انجام میشود. که البته این کار هم تخصص بالایی میطلبد

در روش تلفیقی طرح به صرت دستی کشیده میشود و بعد با نرم افزار به صورت منبت اجرا میشود

بدیهی است ماده اصلی و اولیه منبت کاری ، چوب است که می تواند طیف وسیعی از چوب های جنگلی را شامل شود.

به طور عمده از چوب درختان :

گردو،
شمشاد
و گلابی

در منبت کاری استفاده می شود که با توجه به طرح باید چوب مناسب را انتخاب کرد.

از آنجایی که چوب مورد استفاده باید بتواند استحکام و زیبایی خود را حفظ کند لازم است تا در انتخاب چوب سختگیرانه عمل کرد.
این هنر در دیگر نوع های خود دزخشان بوده و در اوج دوران اسلامی، همچون دیگر هنرمندان در امر ساخت مساجد و آثار باستانی بسیار به چشم می آید.

هنرنمایی معماران،  کاشی کاران معرق،  گچبرهای هنرمند،   سنگتراشان
و بسیار از هنرمندان خلاق را در ابنیه تاریخی ایران می توان نام برد.
فروشگاه اینترنتی بیگ بگ با ثبت منوی صنایع چوبی از آثار این هنر سنتی و تاریخی رو نمایی کرده و کالا های این سبک را برای هنر دوستان به فروش گذاشته است.

https://bigbag.co/ProductsDetails/26826-%D8%AA%D8%AE%D8%AA%D9%87-%D9%86%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D9%86%D8%A8%D8%AA-%D9%82%D9%84%D9%85-%D8%B2%D9%86%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D9%87%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%B4%DB%8C

هر چند برخی از این دست سازهای هنری در طول زمان نابود شده ولی به خوبی می توان ذوق و هنر منبت کاران را در تزئین رحل قرآن، پنجره های مساجد قدیمی، منبر و موارد بسیار دیگر دید.
از مهترین سبک ها اورلیف و بارلیف میباشد در سطح جهانی کشورهای ایران ،مصر ،ایتالیا ،چین،روسیه ولهستان مهمترین وزیباترین طرحها را اجرا میکنند.
در برخی دیگر از رشته‌های هنری چوبی مثل خراطی، و ابزار زنی و معرق‌کاری نیز نوعی کنده‌کاری اجرا می‌شود بنابراین نمی‌توان به آنها عنوان منبت‌کاری اطلاق نمود زیرا منبت‌کاری نوعی کنده‌کاری غیرهمگن برای رسیدن به نقش برجسته مطابق طرح‌های مورد نظر است.