سرگرمی و طنز ورزشی کارتون و انیمیشن علم و فن آوری خودرو و وسایل نقلیه آموزش موسیقی و هنر اخبار و سیاست حیوانات و طبیعت بازی حوادث مذهبی
۱۴۰۲/۰۸/۰۹
طوفانُ الْاَقْصیٰ عملیات نظامی نیروهای حماس علیه اسرائیل و در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینیان و هَتْک حرمت مسجدالاقصی. این عملیات در منطقه مرزی میان غَزّه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین و در ۱۵ مهر سال ۱۴۰۲ش۷ اکتبر ۲۰۲۳م آغاز و تا چندین روز ادامه داشت. در پی این حملات،‌ ابتدا نیروهای حماس برای مقابله با ادامه اشغالگری رژیم صهیونیستی ، مناطقی از سرزمین‌های اشغالی را با راکت هدف قرار دادند و پس از آن به صورت زمینی وارد سرزمین‌های اشغالی شدند. گفته می‌شود در پی این عملیات، بیش از ۱۴۰۰ اسرائیلی کشته و ۳۰۰۰ نفر از آنان زخمی شدند. این عملیات شکستی بی‌سابقه برای اسرائیل ارزیابی شد.
پس از این عملیات،‌ نیروهای ارتش اسرائیل به نوار غزه حمله برده و در پی چندین روز بمباران، سبب کشته شدن بیش از ۷۰۰۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۹۰۰۰ نفر شدند که بیشتر آنها زن و کودک هستند. کشتار غیر نظامیان و بمباران مناطق مسکونی توسط اسرائیل واکنش‌هایی را در مناطق مختلف جهان در پی داشت. آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران و دیگر مراجع عظام تقلید شیعه همچون همه آزادگان جهان از مردم غَزه حمایت کردند.
اخبار و سیاست