سرگرمی و طنز ورزشی کارتون و انیمیشن علم و فن آوری خودرو و وسایل نقلیه آموزش موسیقی و هنر اخبار و سیاست حیوانات و طبیعت بازی حوادث مذهبی
انواع انبار
فعالیت تجاری یک سازمان، اغلب به یک یا چند نوع انبار نیاز دارد؛ این انبارها برای نگهداری مواد اولیه، محصولات نیمه آماده و محصولات تولیدی و نهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. انبارها باید با توجه به نوع آن‌ها، نیازهای عملیاتی و براساس محدودیت‌ها و پتانسیل هر کدام تنظیم شوند. انبارها به شیوه‌های مختلف طبقه‌بندی می‌شوند اما بهترین شیوه، طبقه‌بندی بر طبق برخی ویژگی‌های مشترک است که در ادامه بیان شده است:

ماهیت محصول: با توجه به نوع و ویژگی محصولات از جمله قابلیت اشتعال، قطعات یدکی، مواد کوچک، مواد خراب شدنی و غیره که برای استفاده عمومی هستند.

ساختمان انبار: انبارها را می‌توان به انبارهای بدون سرپوش، ساختمان‌های صنعتی، سردخانه، زیر زمین‌ها و غیره طبقه بندی کرد.

جریان مواد: انبارها را می‌توان بر اساس مورد استفاده آن‌ها برای مواد اولیه، محصولات نیمه تمام، محصولات نهایی، محصولات آماده توزیع و غیره تقسیم کرد.

موقعیت مکانی: انبارها می‌توانند منطقه‌ای، مرکزی یا ترانزیت باشند.

برای مشاهده مقاله کامل نرم افزار حسابدرای رایگان
https://www.mahaksoft.com/36715/what-is-warehousing/
روی لینک کلیک کنید.

فرآیندهای انبارداری
فرآیندهای انبارداری مجموعه‌ای از عملیات‌ها هستند که در کلیه انبارها از مرحله تحویل کالا تا بسته بندی و صدور آن انجام می‌شود. نرم‌افزارهای انبارداری می‌توانند انباردارها را در اجرای این فرآیندها کمک کنند.

پذیرش کالا
صاحبان کالا یا شرکت‌های حمل و نقل با توجه به قوانین موجود، برای ورود کالا به انبار مجوزهای مورد نیاز را صادر می‌کنند. این مجوزها، درخواست تحویل کالا به انبار و مدارک مربوطه است. ورود کالا به انبار با کنترل‌‌ نگهبانی صورت می‌‌پذیرد و سپس کالا وارد محوطه و پذیرش می‌شود. در این محوطه، مسئولین انبار با توجه به اظهارنامه، کالاها را از لحاظ شکل و تعداد کنترل می‌کنند. اگر مغایرت وجود داشته باشد، صورت جلسه‌ای تنظیم و اطلاعات ارائه می‌شود. در صورت عدم مغایرت، کالاها دسته‌بندی و به انبار مناسب ارسال می‌شود.
آموزش