سرگرمی و طنز ورزشی کارتون و انیمیشن علم و فن آوری خودرو و وسایل نقلیه آموزش موسیقی و هنر اخبار و سیاست حیوانات و طبیعت بازی حوادث مذهبی
۱۳۹۹/۰۲/۱۴
‌ ‌
تا حالا ماه رمضان در استانبول بودید؟!
شاید بشه گفت یکی از بهترین تجربه‌های سفر پین‌تاتی در ماه رمضان بوده. تو این ماه استانبول پر از موسیقی و شور و هیاهو میشه، مخصوصا زمان افطار.
جالبه بدونید که اینجا در طول روز هیچ کافه و رستورانی تعطیل نیست تا مسافرا و افرادی که روزه نیستن راحت باشن. زمان افطار هم در اکثر محله‌ها افطاری همراه با برنامه‌های شاد و موزیک زنده دارند. حتی توریست‌های غیر مسلمان هم دوست دارن تو این مراسم باشن و براشون خیلی هم جذابه.
اما رستورانا منوی خاصی برای افطار دارن که بی‌شباهت به صبحانه ترکی نیست.
باید بگم “افطار” در ترکیه یک غذای کامل است که با سوپ و یا چیزی شبیه به صبحانه شروع میشه. بعد با چندین غذای اصلی و گیاهی، دسرها، قهوه ترک و یا چای و همچنین میوه‌های تازه ادامه پیدا میکنه. در میز افطار زیتون‌های سیاه و سبز، چندین و چند مدل پنیرترکی، خرما، نان و دیگر تنقلات ترکی هم که همیشه پای ثابت صبحانه ترکی هستند دیده میشه. خلاصه که وقت افطار توی استانبول، دلی از عزا درآورده میشه. حیف که کرونا برنامه‌ها رو به هم ریخته... شما توی استانبول افطاری خوردید؟