سرگرمی و طنز ورزشی کارتون و انیمیشن علم و فن آوری خودرو و وسایل نقلیه آموزش موسیقی و هنر اخبار و سیاست حیوانات و طبیعت بازی حوادث مذهبی
۱۴۰۲/۰۹/۲۸
ناوشکن دیلمان بعنوان پنجمین فروند از شناورهای کلاس موج صبح امروز (دوشنبه، 6 آذرماه) طی مراسم با حضور سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش الحاق شد.
«دیلمان»، پنجمین فروند از ناوشکن‌های پروژه موج و از کلاس جماران، توسط نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و تحت نظارت این نیرو، در مجموعه صنایع دریایی ساخته شده و از امروز به ناوگان شمال نیروی دریایی راهبردی ارتش ملحق شد.

دریادار داود قلی‌زاده از افراد گروه طراحی و ساخت ناوشکن دیلمان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به ویژگی‌های این ناوشکن، گفت: ناوشکن دیلمان از سری ناوشکن‌های کلاس موج بوده و تفاوت این شناور با سایر شناورهای این کلاس، فرم بدنه آن است که رادار گریز است.

وی افزود: ناوشکن دیلمان بین ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ تن وزن دارد.

عضو گروه طراحی و ساخت ناوشکن دیلمان، بیان کرد: تفاوت بعدی ناوشکن دیلمان با سایر شناورهای کلاس موج در استفاده از دکل راداری پیشرفته است که دکل پیشرفته و چهار وجهی چشم عقاب روی آن نصب شده که هر وجه آن دارای ۱۰۰۰ آرایه است که مجموعاً دارای ۴۰۰۰ آرایه است.
علم و فن آوری