در حال بارگذاری ویدیو ...

جان کاساوتیس و سینمای هنری آمریکا

saliss
saliss

«جان کاساوتیس» هنرپیشه، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی، شاید چهره کمتر شناخته‌شده سینمای آمریکا باشد. البته منظور سینمایی است که برخلاف جریان غالب دوران خود، خود را وامدار جریان مستقل و آزاد هنری و جنبشی که بیش از این‌ها در فرانسه به راه افتاده بود می‌دانست.
دهه پنجاه، در اوج دوران شکوفایی هالیوود جریان موج نوی فرانسه و سینمای هنری اروپا به‌سرعت در حال شکل‌گیری بود آثاری چون «چهارصد ضربه» تروفو یا «از نفس افتاده» گودار در پایان همین دهه ساخته شد؛ اما اساساً تفکرات نیکولاس، ورای مبنای فرم و بازتعریف تازه‌ای که او از این مقوله داشت بیشتر سینمایی را که بعدها به سینمای آلترناتیو شهرت یافت، نشانه می‌رفت. «سایه‌ها» به‌عنوان اولین اثر کاساوتیس، فیلمی که متمایز از جریان غالب هالیوود ساخته و با تکیه‌بر فرم روایی موردنظر نیکولاس به تصویر درآمد، در ونیز موردتوجه منتقدان قرار گرفت و او را برای ادامه راه مصمم‌تر کرد.

ادامه این نوشتار را در سلیس نیوز بخوانید:

www.salisnews.ir

نظرات

نماد کانال
نظری برای نمایش وجود ندارد.

توضیحات

جان کاساوتیس و سینمای هنری آمریکا

۱ لایک
۰ نظر

«جان کاساوتیس» هنرپیشه، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی، شاید چهره کمتر شناخته‌شده سینمای آمریکا باشد. البته منظور سینمایی است که برخلاف جریان غالب دوران خود، خود را وامدار جریان مستقل و آزاد هنری و جنبشی که بیش از این‌ها در فرانسه به راه افتاده بود می‌دانست.
دهه پنجاه، در اوج دوران شکوفایی هالیوود جریان موج نوی فرانسه و سینمای هنری اروپا به‌سرعت در حال شکل‌گیری بود آثاری چون «چهارصد ضربه» تروفو یا «از نفس افتاده» گودار در پایان همین دهه ساخته شد؛ اما اساساً تفکرات نیکولاس، ورای مبنای فرم و بازتعریف تازه‌ای که او از این مقوله داشت بیشتر سینمایی را که بعدها به سینمای آلترناتیو شهرت یافت، نشانه می‌رفت. «سایه‌ها» به‌عنوان اولین اثر کاساوتیس، فیلمی که متمایز از جریان غالب هالیوود ساخته و با تکیه‌بر فرم روایی موردنظر نیکولاس به تصویر درآمد، در ونیز موردتوجه منتقدان قرار گرفت و او را برای ادامه راه مصمم‌تر کرد.

ادامه این نوشتار را در سلیس نیوز بخوانید:

www.salisnews.ir