در حال بارگذاری ویدیو ...

یقین و مراتب آن - سید محمد باقر علوی تهرانی | واعظ

شبکه جهانی بیت العباس علیه السلام
شبکه جهانی بیت العباس علیه السلام

یقین در منطق و فلسفه، دارای دو اصطلاح است: یکی یقین به معنای اعم که عبارت است از: قطع به چیزی و دیگری به معنای اخص که عبارت است از: «علم قطعی مطابق با واقع» و یا «علم به چیزی همراه با قطع به این‌که خلاف آن هرگز صحیح نخواهد بود». یقین به معنای اخص دارای دو ویژگی است که هر علمی که این دو ویژگی را داشته باشد، به آن یقین گفته می‌شود. یکی قطع به آن چیز و دیگری قطع به این‌که صحیح بودن خلاف آن محال است. اما طبق آنچه عارفان و اهل شهود از علم و یقین گفته‌اند، یقین دارای سه مرتبه است. این سه مرتبه عبارت‌اند از: «علم الیقین»، «عین الیقین» و «حق الیقین».



موضوع : یقین و مراتب آن - شب بیستم ودوم ذو الحجه
سخنران : سید محمد باقر علوی

پل های ارتباطی :
https://www.instagram.com/beitolabbastv
www.beitolabbas.tv
https://www.telegram.me/beitolabbastv
https://www.youtube.com/beitolabbastv

نظرات

نماد کانال
نظری برای نمایش وجود ندارد.

توضیحات

یقین و مراتب آن - سید محمد باقر علوی تهرانی | واعظ

۰ لایک
۰ نظر

یقین در منطق و فلسفه، دارای دو اصطلاح است: یکی یقین به معنای اعم که عبارت است از: قطع به چیزی و دیگری به معنای اخص که عبارت است از: «علم قطعی مطابق با واقع» و یا «علم به چیزی همراه با قطع به این‌که خلاف آن هرگز صحیح نخواهد بود». یقین به معنای اخص دارای دو ویژگی است که هر علمی که این دو ویژگی را داشته باشد، به آن یقین گفته می‌شود. یکی قطع به آن چیز و دیگری قطع به این‌که صحیح بودن خلاف آن محال است. اما طبق آنچه عارفان و اهل شهود از علم و یقین گفته‌اند، یقین دارای سه مرتبه است. این سه مرتبه عبارت‌اند از: «علم الیقین»، «عین الیقین» و «حق الیقین».



موضوع : یقین و مراتب آن - شب بیستم ودوم ذو الحجه
سخنران : سید محمد باقر علوی

پل های ارتباطی :
https://www.instagram.com/beitolabbastv
www.beitolabbas.tv
https://www.telegram.me/beitolabbastv
https://www.youtube.com/beitolabbastv

مذهبی