سرگرمی و طنز ورزشی کارتون و انیمیشن علم و فن آوری خودرو و وسایل نقلیه آموزش موسیقی و هنر اخبار و سیاست حیوانات و طبیعت بازی حوادث مذهبی
۱۴۰۱/۰۹/۲۰
این پیام کجا تولید شده است؟
در دهه ۱۹۷۰ میلادی، بحث های داغی در مورد تاثیرگذاری خبرگزاری های فراملی مثل AP و رویترز در یونسکو مطرح شد. کشورهای درحال توسعه، معتقد بودند که خبرگزاری های بزرگ یا جریان اصلی باعث سلطه جهانی اخبار شده و تصویر غلطی از این کشورها ارائه می دهد. پژوهش ها نشان می داد که ۸۰ درصد اخبار این رسانه ها مربوط به کشورهای پیشرفته و تنها ۲۰ درصد اخبار به کشورهای در حال توسعه اختصاص دارد. این اخبار کم نیز غالباً به رویدادهای تلخ این کشورها مثل جنگ، کودتا، بیماری و اینطور مسائل می پردازد. در نتیجه این بحث ها، خبرگزاری های محلی شکل گرفتند تا با سلطه خبری رسانه‌های جریان اصلی مقابله شود. ظهور اینترنت و پس از آن شبکه های اجتماعی باعث شد تا دریافت اخبار محلی بیش از پیش ساده شود اما چالش جدیدی نیز ایجاد شد.
اعتبار خبر:
وقتی هر کس توان تولید اخبار را داشته باشد، احتمال خطا افزایش پیدا می کند و از طرفی نظارت بر رسانه های محلی و بسیار کوچک پیچیده تر می شود. بنابراین در مواجهه با اخبار باید به دو نکته در مورد موقعیت مکانی خبر حساس باشیم:
۱- اخبار محلی را ترجیحاً از رسانه‌های محلی دنبال کنید.
۲- در مورد اعتبار اخبار محلی در شبکه های اجتماعی کمی بیشتر حساس باشید.
اخبار و سیاست