کپشن های کاربردی
سری کپشن های مفید.توصیه دارویی بدون نسخه آکنه
دارویی ها:
بنزیل پروکساید با اسم پن ژل،۵۰میلیگرم روزی یبار شبها که تا صبح بمونه.
برای تست حساسیت باید اول روی بازو بزنید یکم و بعد دیدین حساسیت نداد ببرین رو پوست زیر گوش و اگر بازم حساسیت نداد بزنید رو پوستتون.یه لایه ی خیلی نازک کافیه و زیاد زدنش باعث بهبودی سریع نمیشه!!
قبل زدن،اون ناحیرو کامل بشورین و خشک کنید و بعد استفاده از اینمحصول و یا سالیسیلیک اسید نباید دیگه اسکراب و لایه بردار استفاده کنید.ماه اول یکم جوشهارو بیشتر میکنه ولی بتدریج بعد شش هفته بهترین نتیجرو میده.
آنتی بیوتیکهای موضعی مثل کلیندامایسین و اریترومایسین تا نهایتا دوماهه وبعد استراحت پوستی که مقاومت نده.یک تا دوساعت روق پوست بمونه و بعد پاک بکنید.سه روز درهفته کافیه تا دوماه.
سالیسیلیک اسید نیم تا یک درصد ،یک تا دوبار دردروز وتا نیم ساعت بمونه روپوستتون.
AHAکه همون اسید میوه ها هستش
روی لکهای بعد آکنه موثره و حتی نقش مرطوب کنندگی هم داره،یک تا دوبار در روز و پنج درصدش برای لکهای متوسط خوبه.اگر لکتون قدیمی و قهوه ای یا تیرست میشه ده درصدشم زد ولی یادتون باشه تا حداکثر یکساعت روی پوست بمونه چون ممکنه بسوزونه و حساسیت بده!
توی شوینده ها یا لوسیونهاتون بهتره روغن درخت چای یاچای سبز عصارش باشه چون هم انتی اکسیدانن و هم پی اچ پوستو تنظیم میکنن.روزی دوبار صبح وشب بزنین اگر لوسیونه و تا نیم ساعت بعدش بشورین ولی اگر تو شویندتونه همون موقع میشورین و اوکیه
صابون گوگردم داریم تو داروخانه ولی دیگه توصیه نمیشه.
علت اینکه من مارک و اسم تجاری نگفتم چون برای هرپوست یه روتین خاص لازمه و ممکنه چیزایی که میگم به پوستتون نخوره و حتی بدترش کنه ولی دونستن همین نکات تو انتخاب درست محصول کمک زیادی میکنه.
برای بهتر شدن سد پوستتون از ترمیم کننده های قوی و متوسط میشه استفاده کنید ولی چرب نباشن و کاملا هم جذب پوستتون کنید که نمونه.
جوش و آکنه یه فرایند تدریجی بهبودی داره که باید طی کنید وگرنه با زدن هرچی !(ازجمله خمیر دندون برای ابرو داری جلوی کراش!!)به پوستتون فقط پوستتون رو خراب میکنید و جای لک و زخم میذارین بمونه:)
سری پستهای بعدی،جوش های بدنه!:)
نظرات (۱۴)