کپشن های کاربردی
سری کپشن های مفید.ریزش مو
ریزش مو:
درواقع ریختن ۷۰تا۱۰۰تارمو تو روز عادیه ولی دسته دسته ریختن و یا ناحیه ای-سکه ای ریختن مو درمان باید بگیره.
واقعیت اینه که مکمل درمانی آنچنان اثری روش نداره و سرعت رشد مو و قوامشو یکم دستکاری میکنه.
انواع دلایل و مدلهای ریزش:
ارثی خیلی شدید و به سمت کچلی میره
بخاطر هیپو-هایپرتیروئیدی
کمبود آهن که با ازمایش معلوم میشه
کمبودویتامین د!
کمبود پروتئین که تو رژیم غذایی معلومه
نارسایی کلیه در سنی بالاتر و افرادمستعد و با سابقه خانوادگی
داروهای فردو عوامل شیمیایی (پروپرانول،والپروات،کاربامازپین ،ضد انعقاد هاو رتینوییدو..)
ریزش سکه ای تو یک منطقه
کیست تخمدان
بیماری های ایمنی و وضعیت سیستم ایمنی فرد
با استرس زیاد و سبک زندگی ناسالم
پرولاکتین بالا که بازم تو ازمایش معلوم میشه
حالا دومدل الگوی ریزش مو داریم:مردانه که وسط سر خالی میشه و زنانه که کم پشت سر میشه
سوالایی که ما معمولا از بیمار میپرسیم:
چه مدتیه میریزه،بعد چه اتفاقی اینطوری شده؟/شیوه ی زندگی چطوریه؟چه استرسهایی با چه شدتی تجربه کرده/عدم تعادل هورمونی نداره؟/کمبود یا سمیت تو ازمایشهاش نداره؟
--اگر مدت زیادیه و مقدار زیادی ریزش داره یا اصلا ملتهب و قرمزه ویکسری ضایعه داره،کار داروخانه نیست!باید بره متخصص پوست و مو
حالا دارو درمانی های بدون نسخه که اکثرا هم بعد قطع اشون دوباره ریزش مو برمیگرده:
ماینوکسیدیل دو درصد برای خانمهاکه باید یه قطره بریزن جاییکه بیشترین ریزش رو داره و اروم اروم ماساژ بدن.اقایون هم پنج درصدش،با همون روش مصرف.
این دارو کلا یجوریه که اولش بدتر موها میریزن!و بعدش درمیان که اگرم قطع کنید،موهایی که دراومده بود میریزه!!و مدت طولانی سه تا ششماهه باید استفاده بشه.
بعدی ضد اندروژنها هستن برای خانمهایی که تعادل هورمونی بهم ریخته:اسپیرنولاکتون و سیپروترون استات که باید با نسخه ی پزشک باشه
حالا مکمل درمانی ها:
Hair vit,priorin ،فولیکوژن،شامپوی آلپسین یا کلا شامپوهای کافئین دار،hair x،nor Carin,همشون هستن ولی مکملایی که خیلی بیشتر اهمیت دارن :
اگر مشکل زمینه ای و بیماری ندارین:ویتامین د ۱۰۰۰روزانه یا ۲۰۰۰سه روز در هفته یا ۵۰۰۰۰ماهانه.
ب کمپلکس خوراکی هفتگی،منیزیم هفتگی و
اگر علت بیماری ای و یا علت زمینه ای هست باید اول اون درمان بشه!
اگرم میخواین مزوتراپی و سرم تراپی مو هست:)
نظرات (۳۱)