در حال بارگذاری ویدیو ...

سرود نفرین به تو تندیس آزادی کاری از مرحوم استاد اسفندیار قره باغی تبریزی

۰ نظر
گزارش تخلف
علی پیام
علی پیام

سرود نفرین به تو تندیس آزادی اثر ماندگار از هنرمند متعهد انقلابی مرحوم اسفندیار قره باغی خالق اثر آمریکا مرگ به نیرنگ تو ... مربوط به سال ۱۳۹۰، شادی روح آن مرحوم صلوات
وی در خردادماه سال ۱۳۴۳ شمسی، فارغ التحصیل و به عنوان معلم موسیقی در مدارس کرمانشاه به استخدام وزارت فرهنگ درآمد.

قره باغی، اواخر سال ۱۳۴۷ به تهران، منتقل و در گروه اُپرای تهران مشغول شد و ضمن خوانندگی در گروه کُر اُپرای تهران، پس از گذراندن تحصیلات لازم و بازگشت از ایتالیا، با عنوان سولیست باس اُپرای تهران، نقش های بسیاری را در اجراهای مختلف عهده دار شد.

وی ضمن اینکه گروه های کُر مدارس و چند گروه در دانشگاه را راه اندازی کرد و در گروه کُر فولکلوریک رادیو تلویزیون و گروه کُر ملّی به سرپرستی خانم «اِولین باغچه بان» فعالیت چشمگیری داشت.

آشنائی او با سازهای ترومپت به عنوان ساز تخصّصی و ویلن و پیانو و تدریس این سازها و کوک پیانو نیز باعث تمایز این هنرمند از سایرین شد.

قره باغی در دوران پس از انقلاب، در سازمان صدا و سیما با واحد موسیقی این سازمان همکاری کرد و در زمینه سرودسازی به ویژه سرودهای دفاع مقدّس و انقلابی فعال شد و از جمله افراد تاثیرگذار در عرصه موسیقی انقلاب بود.

نظرات

نماد کانال
نظری برای نمایش وجود ندارد.

توضیحات

سرود نفرین به تو تندیس آزادی کاری از مرحوم استاد اسفندیار قره باغی تبریزی

۱ لایک
۰ نظر

سرود نفرین به تو تندیس آزادی اثر ماندگار از هنرمند متعهد انقلابی مرحوم اسفندیار قره باغی خالق اثر آمریکا مرگ به نیرنگ تو ... مربوط به سال ۱۳۹۰، شادی روح آن مرحوم صلوات
وی در خردادماه سال ۱۳۴۳ شمسی، فارغ التحصیل و به عنوان معلم موسیقی در مدارس کرمانشاه به استخدام وزارت فرهنگ درآمد.

قره باغی، اواخر سال ۱۳۴۷ به تهران، منتقل و در گروه اُپرای تهران مشغول شد و ضمن خوانندگی در گروه کُر اُپرای تهران، پس از گذراندن تحصیلات لازم و بازگشت از ایتالیا، با عنوان سولیست باس اُپرای تهران، نقش های بسیاری را در اجراهای مختلف عهده دار شد.

وی ضمن اینکه گروه های کُر مدارس و چند گروه در دانشگاه را راه اندازی کرد و در گروه کُر فولکلوریک رادیو تلویزیون و گروه کُر ملّی به سرپرستی خانم «اِولین باغچه بان» فعالیت چشمگیری داشت.

آشنائی او با سازهای ترومپت به عنوان ساز تخصّصی و ویلن و پیانو و تدریس این سازها و کوک پیانو نیز باعث تمایز این هنرمند از سایرین شد.

قره باغی در دوران پس از انقلاب، در سازمان صدا و سیما با واحد موسیقی این سازمان همکاری کرد و در زمینه سرودسازی به ویژه سرودهای دفاع مقدّس و انقلابی فعال شد و از جمله افراد تاثیرگذار در عرصه موسیقی انقلاب بود.

موسیقی و هنر