کپشن های کاربردی
سری کپشن های مفید.آکنه صورت توصیه غیر دارویی
آکنه درمانهای غیردارویی و مراقبتها:
غدد پیلو سباسه در صورت(گونه،پیشانی،چانه)روی قفسه سینه و پشت و روی کمر ایجاد آکنه میکنن ولی سایر قسمتها اگر ضایعه داره ممکنه اکنه نباشه!
دونوع ضایعه:التهابی(پاپول:گنبدی-بامرز مشخص اطرافش و کوچیک و فاقد محتویات/پوسچول:مثل پاپول ولی با محتویات چرکی /ندول که فرم شدید و بزرگ با ضایعه ی سفتو پر چرکه که جای زخمش میمونه)
و غیرالتهابی که جوش سرسیاه و سرسفیده(اصطلاحا زیرپوستی میگیم و اسمشون کمدونه)
برای مراجعه به داروخانه اینارو میپرسیم ازشما:فقط روی صورته و یا جاهایی که گفتیم یا نه ران،بازوو جاهای دیگم درگیرن/چه فراورده هایی استفاده شده؟/ضایعه چه مدتیه هست و ایا علائم دیگه ای باهاش داره؟تب،خارش شدید و غیرمعمول،...
بیمار ندول دار بدون نسخه درمان نمیشه و باید پیش پزشک بره.بیمار زیر پوستی دار یا پاپول و پوسچول رو میشه سرپایی درمان داد ولی تمام درمانها باید کامل بشن.
اگر ضایعه بخاطر کیست تخمدانه یا عدم تعادل هورمونی،باید درمان هورمونیو ضد آندروژنی یا اسپیرنو لاکتون بگیره و بعد تعادل روتین پوستی بهش اضافه میشه.
بعضی بیماری های زمینه ای یا برخی داروها باعث ایجاد جوش میشن وباید اون علت تنظیم بشه تا جوش هم کنترل شه.
توصیه ها:
شوینده ی مناسب اونیه که نه پوستو خشک کنه نه بذاره چربیش بمونه و نباید خیلی پوستو بشوریم چون حساسه.قبلخواب و صبح بعد بیدارشدن بهترین دو تایم روز برای شستشوان.آب ولرم با حوله یا دستمال جداگانه ای برای صورت لازمه ماساژ صورت و ساییدن پوست ممنوعه و هنگام شستن،در پوست چرب و مختلط،نواحی پیشانی و بینی و اطراف فک سه منطقه ی مهمن.
مرطوب کننده ی ملایم نباید بلافاصله بعد شستن زده بشه باید بذاریم پوست خشک بشه بعد اسفاده کنیم.تونر روزی دوبار خوبه و بعد ورزش و از بیرون اومدن بهتره صورت شسته بشه.پاک کننده های آرایشی برای شستن آرایش باید استفاده بشن نه شوینده ها!و میسلار واتر و شیرپاک کن هم خوبن برای اینکار.
لایه برداری زیاد خیلی غلطه و بعد هربار باید ضدافتاب با اس پی اف پنجاه زده بشه .صابون نوباکتر هم دوبار در هفته کافیه.
یکسری توصیه های بهداشتی هم قبلا نوشته بودم.
دوتا پست هستن:
https://www.namasha.com/v/mY5Jc9p9
https://www.namasha.com/v/mDsykdzN
این پست ادامه دارد!....
نظرات (۱)