سرگرمی و طنز ورزشی کارتون و انیمیشن علم و فن آوری خودرو و وسایل نقلیه آموزش موسیقی و هنر اخبار و سیاست حیوانات و طبیعت بازی حوادث مذهبی
۱۳۹۵/۱۰/۰۳
شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) - خبرگزاری قطری الجزیره از میزان بالای خودکشی در میان دانش آموزان کشور کره جنوبی ، علیرغم سطح بالای سیستم آموزشی در این کشور خبر داده است . بسیاری از دانش آموزان این کشور معتقدند سیستم آموزشی کره جنوبی مثل جنگل است ، آنقدر رقابت وجود دارد که اگر نخوری ، خورده می شوی .
بسیاری از دانش آموزان کره ای تا 12 ساعت در روز صرف درس خواندن می کنند و عده زیادی از آنها نیز برای تقویت به کلاس های خصوصی عصرگاهی می روند . کتابخانه مدارس تا ساعت 11 شب باز است . به این ها اضافه کنید تمرینات سخت و فشره ورزشی که هر روز باید انجام شود.
نوجوانان کره ای می گویند: آنقدر درس دارند که نمی توانند به آینده خود فکر کنند . در کره جنوبی رفتن به سه دانشگاه ملی سئول ، دانشگاه ملی کره و همچنین دانشگاه یون سی مشخص می کند که شما در آینده چه کاره خواهید شدو حتی با چه کسی ازدواج خواهید کرد .
الجزیره می افزاید: اما حالا زنگ های خطر به خاطر استرس بالایی که سیستم آموزش و پرورش در کره دارد به صدا در آمده اند . میزان خودکشی در میان کودکان و نوجوانان کره ای بسیار بالا رفته است . براساس آمارهای منتشره توسط مرکز ملی آمار کره جنوبی نشان میدهد که در سال 2012 ، ازهر چهار دانش آموز کره ای یک نفر دست به خودکشی زده است . بدین ترتیب کره جنوبی در میان کشورهای توسعه یافته رتبه دوم میزان خودکشی را داراست .
برای کشوری که تحصیلات عالیه در آن پس از جنگ جهانی دوم ممنوع بودو تنها 5 درصد از مردم آن تحصیلات دبیرستانی و دانشگاهی داشتند ، این یک معجزه است که 75 درصد از دانش آموزان آن در هزارتوی سخت مدارس این کشور تحصیل کرده و به دانشگاه می روند.
اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که سیستم آموزشی کره جنوبی بر حفظیات استوار است و همین باعث شده است که کارآیی لازم را نداشته باشد . میزان خودکشی در میان دانش آموزان کره ای دلیل دیگری بر عدم تناسب این سیستم با توانمندی های دانش آموزان کره ای است.