سرگرمی و طنز ورزشی کارتون و انیمیشن علم و فن آوری خودرو و وسایل نقلیه آموزش موسیقی و هنر اخبار و سیاست حیوانات و طبیعت بازی حوادث مذهبی
۱۴۰۰/۱۲/۰۱
نقش بازی نکنید
اگر فکر میکنید که با تقلید رفتار و گفتار انسانهای توانمند و موفق میتوانید خود را فردی با اعتماد به نفس جا بزنید سخت در اشتباهید. سعی کنید در هر شرایطی از خود واقعیتان دور نشوید و برای اینکه خود را در سطحی بالا نشان دهید هرگز در دام پیچیده گویی، پرطمطراق صحبت کردن و غیرواقعی بودن نیفتید.

از انتقاد نترسید
با اولین انتقاد دچار فروپاشی نشوید بلکه از آنها استفاده بهینه کنید. افراد با اهداف متفاوتی از شما انتقاد میکنند. در ابتدا سعی کنید از نیت فرد مقابل باخبر شوید. اگر او را فردی خیرخواه دیدید تلاش کنید بجای دلگیر شدن به انتقاد او توجه کرده ودر اصلاح ایرادات خود از آن بهره برداری کنید. با منتقد خود همدلی کنید، از او سوالهای مناسب بپرسید و با بکاربردن شیوه های حرفه ای این تهدید را به فرصت تبدیل کنید. فرق اساسی یک سخنران حرفه ای با یک سخنران معمولی، کنترل شرایط و گرفتن تصمیم صحیح در شرایط دشوار است.

از زبان بدن مناسب استفاده کنید
حالات چهره، نشستن و ایستادن شما نیز منعکس کننده میزان اعتماد به نفس شما در نظر مخاطب میباشد. برای مثال اگر شما به حالت بالا و بیرون بایستید یعنی کاملا با سر و شانه های بالا، سینه جلو و بدون غوز کردن در مقابل مخاطب خود قرار بگیرید علاوه بر اینکه فردی قدرتمند به نظر میرسید، این نوع ایستادن نقش بسزایی در تنفس بهترشما و در نتیجه قویتر شدن و رساتر شدن صدای شما خواهد شد.
اطلاعات خود را افزایش دهید
طبیعی است که هر چه اطلاعات شما در خصوص موضوع مورد بحث و موضوعات فرعی و مرتبط با آن بیشتر باشد این امر موجب خواهد شد تا شما با اعتماد به نفس بیشتری به تشریح موضوع بپردازید و ترسی از طرح سوالات گوناگون از سوی مخاطب نداشته باشید. مطالعه و افزایش دامنه اطلاعات، برگ برنده یک سخنران حرفه ای است و سبب ماندگاری او در خاطر افراد میشود.
برای خواندن کامل این مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید :
https://tavanaedu.com/%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%af-%d8%a8%d9%87-%d9%86%d9%81%d8%b3-%d8%af%d8%b1-%d8%b5%d8%ad%d8%a8%d8%aa-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86/